Heb je een klacht over de behandeling?

Op deze pagina lees jij als cliënt welke stappen je kunt zetten wanneer je een klacht hebt over de behandelingen massagetherapie van massagetherapeut Fieneke Rozema van Lifestyle Massage Noordwijkerhout.

(Let op: de naam voor de Kamer van Koophandel en de zorgverzekeraars is Lifestyle Massagetherapie!)

Uiteraard hoop ik dat in het geval jij ontevreden bent over de behandeling, wij daar samen uit kunnen komen… Mocht dat niet lukken, dan is er het onderstaande traject te bewandelen.

Contact opnemen met Fieneke kan schriftelijk (post of e-mail), telefonisch of via WhatsApp of SMS. Indien het een formele klacht betreft is schriftelijk aan te raden. Wil je eerst jouw onvrede bespreken, dan is een telefonisch of live gesprek de eerste stap.

 

Aangesloten instanties

De behandelingen massagetherapie van Lifestyle Massage Noordwijkerhout vallen onder de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Hierop is ook klachtrecht en tuchtrecht van toepassing.

Voor klachten over een therapeutische behandeling kan de cliënt zich voor het klachtrecht wenden tot Quasir voor klachtenbehandeling in de zorg (https://quasir.nl/, klachtenfunctionaris – stap 1) en Stichting Zorggeschil (https://zorggeschil.nl/, geschillencommissie – stap 2).

Voor ontspanningsmassage ben is de therapeut niet gehouden aan de Wkkgz, maar mocht je toch een klacht hebben dan hoop ik dat er samen tot een oplossing gekomen kan worden.

 

Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)

Op 1 januari 2016 is de Wkkgz ingegaan. Deze wet vervangt de wetten Kwaliteitswet Zorginstellingen en de Wet klachtrecht cliënten zorgsector en geldt voor elke zorgverlener.

 

De Wkkgz regelt het volgende:

  • Een betere en snelle aanpak van klachten
  • Zorgmedewerkers kunnen veilig incidenten melden (VIM)
  • De cliënt heeft een sterkere positie
  • De meldplicht zorgaanbieders is uitgebreid

Kijk hier voor de informatie van de rijksoverheid over de Wkkgz.